VR,AR,MR 과 XR의 정의 (가상현실 & 증강현실)
Virtual Reality (VR) and Augmented Reality (AR)
가상 현실(VR)과 증강 현실(AR)은 자주 함께 언급되지만 매우 다릅니다.
Common (공통점) :
- Computer-generated content
- Uses sensors and tracking
두 기술 모두 컴퓨터로 생성된 콘텐츠와 센서를 사용합니다.
What is Virtual Reality (VR)? (VR 은 무엇인가?)
1. VR means replacing your entire view with a computer-made world.
VR은 컴퓨터로 만든 세계로 당신의 전체 시야를 바꾸는 것을 의미한다.
2. One early VR developer was Jaron Lanier in the 1980s.
1980년대에 자론 라니어는 초기 VR 개발자 중 한 명이었다.
3. It creates a strong feeling of “being there,” called presence.
VR은 "거기에 있는 듯한 느낌"을 주는데, 이를 존재감(Presence)이라고 부른다.
4. VR separates you from the real world and fully immerses you in the virtual one.
VR은 당신을 현실 세계로부터 분리시키고 가상 세계에 완전히 몰입시킨다. (AR과의 차이점)
5. VR lets you see, hear, and interact in 3D virtual worlds.
VR은 당신이 3D 가상 세계를 보고 듣고 상호작용할 수 있게 해준다.
What is Augmented Reality (AR)? (AR 은 무엇인가?)
1. AR adds text, graphics, or symbols on top of the real world.
AR은 현실 세계 위에 텍스트, 그래픽 또는 기호를 띄운다.
2. It was first used by Boeing researchers in 1992.
1992년, 보잉 연구원들이 처음으로 AR을 사용했다.
3. AR involves a feedback loop between your movement and what the system shows.
AR은 사용자의 움직임과 시스템이 보여주는 정보 간의 피드백 루프를 포함한다.
4. Helmet-mounted displays allow AR info to move with your head.
헬멧 장착형 디스플레이는 머리 움직임에 따라 AR 정보가 함께 움직이게 한다.
5. AR must line up correctly with the real world to be useful.
AR은 현실 세계와 정확히 일치해야 유용하다.
Comparing VR and AR (VR 과 AR의 차이점)
1. VR replaces the real world; AR enhances it.
VR은 현실 세계를 대체하고, AR은 그것을 향상시킨다.
2. VR is fully immersive; AR lets you see the real world with extra info.
VR은 완전히 몰입되지만, AR은 현실에 정보를 추가해서 보여준다.
3. VR can work with less accurate tracking; AR needs precise tracking.
VR은 덜 정확한 추적으로도 작동하지만, AR은 매우 정밀한 추적이 필요하다.
What is Mixed Reality (MR)?
1. MR blends real and virtual objects so they interact in real time. (Augumented Virtuality)
MR은 현실과 가상 객체를 혼합하여 실시간으로 상호작용하게 한다.
2. For example, a digital ball could bounce off a real table.
예를 들어, 디지털 공이 실제 테이블에 튕겨 나갈 수 있다.
What is eXtended Reality (XR)?
XR includes VR, AR, and MR as one big group.
XR은 VR, AR, MR을 모두 포함하는 큰 개념이다.
Real Uses of XR (XR의 실사용)
1. In games: Beat Saber (VR), Pokémon Go (AR), Tilt Brush (VR painting).
게임 분야에서는 비트 세이버(VR), 포켓몬 고(AR), 틸트 브러시(VR 페인팅) 등이 있다.
2. AR/VR help with medical training, phobia treatment, and pain relief.
AR/VR은 의료 교육, 공포증 치료, 통증 완화에 도움을 준다.
3. XR is used in education, military training, and construction planning.
XR은 교육, 군사 훈련, 건설 계획에도 사용된다.
4. Real estate uses VR for virtual property tours.
부동산에서는 VR을 통해 가상 집 투어를 제공한다.
5. AR helps with navigation and product previews.
AR은 내비게이션과 제품 미리 보기에서 도움을 준다.
Challenges in XR (XR의 문제점)
1. XR faces issues like bulky devices, low resolution, motion sickness, and high cost.
XR은 무거운 장비, 낮은 해상도, 멀미, 높은 비용 등의 문제에 직면해 있다.