코딩/Virtual Reality

가상현실 - 시야

peter_00 2025. 4. 6. 18:09
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The Mechanics of Sight – 시각의 작동 방식

1. Human vision is very advanced and gives about 70% of sensory input to the brain.
인간의 시각은 매우 발달되어 있으며 뇌로 들어오는 감각 정보의 약 70%를 제공한다.

2. VR and AR depend heavily on showing visuals to our eyes.
VR과 AR은 눈에 시각 정보를 보여주는 것에 크게 의존한다.

Ocularity – 시야 유형

1. Monocular: one eye sees the image.
단안 시야: 한쪽 눈만 이미지를 본다.

2. Biocular: both eyes see the same image.
쌍안 시야: 두 눈이 같은 이미지를 본다.

3. Binocular: each eye sees a separate image, creating 3D.
양안 시야: 각 눈이 다른 이미지를 보아 입체감을 형성한다.

Display Types – 디스플레이 유형

- Head-Mounted Displays (HMDs) cover your entire view.
HMD(헤드 마운트 디스플레이)는 사용자의 전체 시야를 덮는다. 

- Optical see-through (OST) displays let you see the real world with virtual overlays.
광학 투시형 디스플레이는 현실 세계 위에 가상 정보를 덧씌워 보여준다.

- Video see-through (VST) uses a camera to show real images combined with virtual ones.
비디오 투시형은 카메라로 실제 이미지를 촬영해 가상 정보와 결합한다.

- Spatial projection shows images directly on real surfaces.
공간 프로젝션은 이미지를 실제 표면에 직접 투사한다.

Resolution = number of pixels.
해상도 = 픽셀 수이다.

Pixel pitch = distance between pixels.
픽셀 피치 = 픽셀 간 거리이다.

Fill factor = amount of black space between pixels.
필 팩터 = 픽셀 사이의 검은 공간 비율이다.

Refresh rate = how often the image updates.
재생 빈도 = 이미지가 얼마나 자주 새로 고침되는지를 의미한다.

Response time = how fast pixels change.
응답 시간 = 픽셀이 얼마나 빨리 바뀌는지를 나타낸다.

 

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